Marketing to podstawowe działania firmy w niemal wszystkich branżach. Pomimo rosnącego znaczenia reklamy internetowej, tradycyjna reklama pozostaje niezastąpionym medium reklamowym. Odpowiednio zaprojektowane, bardzo skutecznie przekazują informacje. Jak przygotować atrakcyjny roll-up? O tym w artykule – dowiesz się, jak układać treści, dbać o czytelność i dostosowywać grafikę do projektów roll-upów.

 

Dopasuj treść do odbiorców

 

Roll-up jak każde inne medium reklamowe jest skuteczna tylko wtedy, gdy przyciągnie wzrok potencjalnych odbiorców. Dlatego projektując reklamę typu stand-up, powinieneś skupić się na projekcie graficznym, który zachęca do zapoznania się z treścią. Treści powinny odpowiadać zarówno branży, w której działa agencja, jak i samym odbiorcom.

Należy wziąć pod uwagę docelowych odbiorców podczas tworzenia wiadomości. Informacyjne i przyciągające wzrok hasła, grafika i treść są ważne dla przyciągnięcia uwagi i wywarcia trwałego wrażenia. Ważne jest również, aby treść była łatwo przyswajalna; ludzie powinni być w stanie szybko zrozumieć informacje.

 

Zadbaj o poprawne przygotowanie informacji

 

Potrzebne jest również odpowiednie zaplanowanie kluczowych informacji, aby pasowały do ​​zamierzonego celu tekstu. Właściwe planowanie obejmuje ułożenie informacji na roll-upie zgodnie z jego przeznaczeniem. Logo firmy powinno pojawić się w górnej części projektu. Dodatkowo niezapomniane hasło powinno zdobić wierzchnią warstwę roll-upu. Korzystne jest umieszczenie obok logo dodatkowych informacji o firmie i jej ofercie.

Dane kontaktowe są bardzo ważne, ale zalecamy umieszczenie je na dole. Warto też postawić na zwięzłość – zbyt długi tekst nie tylko zaśmieca projekt, ale także uniemożliwia potencjalnym odbiorcom zapoznanie się z treścią.

Dlatego najlepiej ograniczyć swój tekst do kluczowych informacji przedstawionych w odpowiedniej kolejności. Oprócz układu treści warto również zwrócić uwagę na ich odpowiednią czytelność, nawet z niewielkiej odległości. Tekst na grafice powinien mieć odpowiedni rozmiar – zbyt mały może zostać zignorowany lub uznany za nieistotny.

Czcionki użyte w projekcie muszą być łatwe do odczytania – wykorzystanie wymyślnych typów pisma może utrudnić odbiór treści. Nadmierna liczba czcionek też nie jest dobrym pomysłem – aby zachować spójność projektu, należy ograniczyć się do trzech.

 

Grafika wysokiej jakości to podstawa

 

Wysokiej jakości grafika na roll-upie przełoży się na skuteczność przekazów reklamowych. Ze względu na duży rozmiar wydruku grafika powinna mieć wystarczająco wysoką rozdzielczość, aby dobrze się prezentowała – zdjęcia poniżej 300 dpi nie będą dobrze wyglądać. Pamiętaj, że roll-up często jest „czytany” z bliska.

Zaleca się również przesłanie grafiki w formacie CMYK, gotowej do. Jeśli sami nie posiadamy satysfakcjonującej jakości zdjęć, możemy uzyskać dostęp do wirtualnej bazy grafik i zdjęć, w której znajdziemy profesjonalny materiał, który pomoże nam w tworzeniu profesjonalnego wyglądu.

 

Gdzie warto stosować rollup?

 

Rollup to nośnik reklamowy składający się z czterech elementów -planszy wydrukowanej, kasety z systemem rolującej oraz wysięgnika. Ze względu na prostą budowę, jego mechanizm działania jest również prosty. Grafika rozwijana jest z w/w kasety i montowana na maszcie.

Po usunięciu masztu mechanizm rolujący zwija planszę, chowając ją w pudełku. Popularność rollupów wynika z wielu zalet medium. Kluczem jest skuteczność – przejrzysty design pozwala szybko zapamiętać informacje zawarte w grafice. Niewątpliwą zaletą jest również prostota montażu – reklamę można nawet rozłożyć jedną ręką. Roll up jest nie tylko lekki, ale również zajmuje niewiele miejsca, dzięki czemu łatwo go przenosić i transportować. Co równie ważne, reklama jest dobrze zabezpieczona w kasecie, chroniąc ją przed uszkodzeniami mechanicznymi i warunkami atmosferycznymi.

Ostatnia, ale nie mniej ważna jest funkcjonalność. Po zakończeniu eventu planszę umieszczoną w roll-up można wymienić na inną. To wszystko sprawia, że ​​rollupy są popularne wśród przedsiębiorców, którzy potrafią dostosować je do swoich indywidualnych potrzeb. Roll up jest bardzo wszechstronny. Jako skuteczna forma reklamy sprawdzą się niemal w każdej branży. Dobrze zaprojektowane, z efektowną grafiką i sugestywnym tekstem, świetnie prezentują się wewnątrz i na zewnątrz budynków.

Nic więc dziwnego, że firmy chętnie z nich korzystają podczas prezentacji, szkoleń, konferencji, seminariów i zjazdów. Mogą być również z powodzeniem wykorzystywane w promocjach w restauracjach i galeriach handlowych. Idealnie nadają się również na wystawy, imprezy plenerowe lub ustawiane w biurach firm i instytucji. Skutecznie zaprezentują daną firmę w dowolnym miejscu, faktycznie zwiększając świadomość danej marki i przyciągając potencjalnych klientów i kontrahentów.