Marketing to podstawowe działania firmy w niemal wszystkich branżach. Pomimo rosnącego znaczenia reklamy internetowej, tradycyjna reklama pozostaje niezastąpionym medium reklamowym. Odpowiednio zaprojektowane, bardzo skutecznie przekazują informacje. Jak przygotować atrakcyjny roll-up? O tym w artykule – dowiesz się, jak układać treści, dbać o czytelność i dostosowywać grafikę do projektów roll-upów.
Dopasuj treść do odbiorców
Roll-up jak każde inne medium reklamowe jest skuteczna tylko wtedy, gdy przyciągnie wzrok potencjalnych odbiorców. Dlatego projektując reklamę typu stand-up, powinieneś skupić się na projekcie graficznym, który zachęca do zapoznania się z treścią. Treści powinny odpowiadać zarówno branży, w której działa agencja, jak i samym odbiorcom.
Należy wziąć pod uwagę docelowych odbiorców podczas tworzenia wiadomości. Informacyjne i przyciągające wzrok hasła, grafika i treść są ważne dla przyciągnięcia uwagi i wywarcia trwałego wrażenia. Ważne jest również, aby treść była łatwo przyswajalna; ludzie powinni być w stanie szybko zrozumieć informacje.
Zadbaj o poprawne przygotowanie informacji
Potrzebne jest również odpowiednie zaplanowanie kluczowych informacji, aby pasowały do zamierzonego celu tekstu. Właściwe planowanie obejmuje ułożenie informacji na roll-upie zgodnie z jego przeznaczeniem. Logo firmy powinno pojawić się w górnej części projektu. Dodatkowo niezapomniane hasło powinno zdobić wierzchnią warstwę roll-upu. Korzystne jest umieszczenie obok logo dodatkowych informacji o firmie i jej ofercie.
Dane kontaktowe są bardzo ważne, ale zalecamy umieszczenie je na dole. Warto też postawić na zwięzłość – zbyt długi tekst nie tylko zaśmieca projekt, ale także uniemożliwia potencjalnym odbiorcom zapoznanie się z treścią.
Dlatego najlepiej ograniczyć swój tekst do kluczowych informacji przedstawionych w odpowiedniej kolejności. Oprócz układu treści warto również zwrócić uwagę na ich odpowiednią czytelność, nawet z niewielkiej odległości. Tekst na grafice powinien mieć odpowiedni rozmiar – zbyt mały może zostać zignorowany lub uznany za nieistotny.
Czcionki użyte w projekcie muszą być łatwe do odczytania – wykorzystanie wymyślnych typów pisma może utrudnić odbiór treści. Nadmierna liczba czcionek też nie jest dobrym pomysłem – aby zachować spójność projektu, należy ograniczyć się do trzech.
Grafika wysokiej jakości to podstawa
Wysokiej jakości grafika na roll-upie przełoży się na skuteczność przekazów reklamowych. Ze względu na duży rozmiar wydruku grafika powinna mieć wystarczająco wysoką rozdzielczość, aby dobrze się prezentowała – zdjęcia poniżej 300 dpi nie będą dobrze wyglądać. Pamiętaj, że roll-up często jest „czytany” z bliska.
Zaleca się również przesłanie grafiki w formacie CMYK, gotowej do. Jeśli sami nie posiadamy satysfakcjonującej jakości zdjęć, możemy uzyskać dostęp do wirtualnej bazy grafik i zdjęć, w której znajdziemy profesjonalny materiał, który pomoże nam w tworzeniu profesjonalnego wyglądu.
Gdzie warto stosować rollup?
Rollup to nośnik reklamowy składający się z czterech elementów -planszy wydrukowanej, kasety z systemem rolującej oraz wysięgnika. Ze względu na prostą budowę, jego mechanizm działania jest również prosty. Grafika rozwijana jest z w/w kasety i montowana na maszcie.
Po usunięciu masztu mechanizm rolujący zwija planszę, chowając ją w pudełku. Popularność rollupów wynika z wielu zalet medium. Kluczem jest skuteczność – przejrzysty design pozwala szybko zapamiętać informacje zawarte w grafice. Niewątpliwą zaletą jest również prostota montażu – reklamę można nawet rozłożyć jedną ręką. Roll up jest nie tylko lekki, ale również zajmuje niewiele miejsca, dzięki czemu łatwo go przenosić i transportować. Co równie ważne, reklama jest dobrze zabezpieczona w kasecie, chroniąc ją przed uszkodzeniami mechanicznymi i warunkami atmosferycznymi.
Ostatnia, ale nie mniej ważna jest funkcjonalność. Po zakończeniu eventu planszę umieszczoną w roll-up można wymienić na inną. To wszystko sprawia, że rollupy są popularne wśród przedsiębiorców, którzy potrafią dostosować je do swoich indywidualnych potrzeb. Roll up jest bardzo wszechstronny. Jako skuteczna forma reklamy sprawdzą się niemal w każdej branży. Dobrze zaprojektowane, z efektowną grafiką i sugestywnym tekstem, świetnie prezentują się wewnątrz i na zewnątrz budynków.
Nic więc dziwnego, że firmy chętnie z nich korzystają podczas prezentacji, szkoleń, konferencji, seminariów i zjazdów. Mogą być również z powodzeniem wykorzystywane w promocjach w restauracjach i galeriach handlowych. Idealnie nadają się również na wystawy, imprezy plenerowe lub ustawiane w biurach firm i instytucji. Skutecznie zaprezentują daną firmę w dowolnym miejscu, faktycznie zwiększając świadomość danej marki i przyciągając potencjalnych klientów i kontrahentów.