Regulamin świadczenia usług informatycznych przez IntraGraph
Patryk Jaszczak
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług informatycznych przez firmę IntraGraph Patryk Jaszczak z siedzibą w Śremie na ul. Okulickiego 6/20 (zwaną dalej IntraGraph).
- Firma IntraGraph świadczy usługi dla osób prywatnych oraz firm (zwanych dalej Zamawiającym).
- IntraGraph wystawia za wykonane usługi fakturę VAT w formie elektronicznej, lub papierowej po uprzednim podaniu danych do faktury.
- Przekazanie do naprawy komputera, jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu świadczenia usług informatycznych serwisu IntraGraph.
- Potwierdzenie przyjęcia sprzętu jest jedynym dokumentem uprawniającym do odbioru sprzętu.
- W przypadku wysyłki sprzętu do serwisu potwierdzeniem jest wydrukowany i podpisany formularz serwisowy.
Prawa, odpowiedzialność oraz oświadczenia
- IntraGraph zobowiązuje się do ochrony poufności powierzonych danych, a także przestrzegania tajemnicy handlowej dotyczącej współpracy z Zamawiającym i nieudzielania jakichkolwiek informacji na temat zamawiającego bez jego uprzedniej zgody.
- Serwis IntraGraph nie ponosi odpowiedzialności za dane oraz oprogramowanie i następstwa związane z ich utratą oraz za wady ukryte i fizyczne dostarczonego nośnika / komputera dostarczonego przez Zamawiającego.
- Za akcesoria pozostawione w komputerze, a nie zgłoszone w momencie oddawania sprzętu do naprawy w serwisie IntraGraph nie odpowiada (na przykład karty pamięci).
- Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za używane i zainstalowane nielicencjonowane oprogramowanie oraz inne dane przekazane łącznie ze sprzętem.
- Zamawiający oświadcza, że jest świadomy, że każda naprawa (z wykluczeniem instalacji systemów i oprogramowania) lub diagnoza może spowodować utratę gwarancji producenta lub rękojmi sklepu w którym został sprzęt zakupiony.
- IntraGraph zastrzega sobie prawo do zwrotu nienaprawionego sprzętu z powodu niedostępności na runku odpowiednich części zamiennych lub też innych przyczyn niezależnych od serwisu.
- Nienaprawiony sprzęt może mieć objawy inne niż w momencie oddawania urządzenia do serwisu. Wynika to z obecnie stosowanych technologii i metod ich regeneracji, oraz produkcji sprzętu. Wynika to na przykład ze stosowania wysokich temperatur podczas lutowania SMD czy BGA.
- Instalacja oprogramowania jest możliwa tylko i wyłączne z wykorzystaniem legalnych licencji dostarczonych przez Zamawiającego lub zakupionych w IntraGraph.
- Zamawiający wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych Zamawiającego w celu realizacji zlecenia przez IntraGraph.
- IntraGraph informuje, że dane osobowe Zamawiającego nie są gromadzone, ani archiwizowane po zakończeniu świadczenia usługi, w celach innych niż związane z gwarancją na wykonaną usługę, lub sprzedany sprzęt.
- Zamawiający oświadcza, że został poinformowany, że administratorem danych osobowych jest IntraGraph, i ma prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich poprawiania oraz, że podanie danych jest dobrowolne.
Gwarancja
- IntraGraph udziela gwarancji na okres od 3 do 6 miesięcy na wykonane usługi i od 12 do 36 miesięcy na zakupiony sprzęt.
- Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 36 dni roboczych od daty zgłoszenia sprzętu do naprawy gwarancyjnej. W szczególnych przypadkach (np. oczekiwanie na części zamienne) okres naprawy może być wydłużony stosownie do zaistniałych okoliczności.
- Okres gwarancji przedłuża się odpowiednio o czas naprawy gwarancyjnej.
- Zamawiający zobowiązuje się:
- dostarczyć sprzęt ze stwierdzoną wadą do siedziby serwisu IntraGraph (nie dotyczy to usług wykonywanych na miejscu u Zamawiającego),
- dostarczyć wypełnioną i podpisaną kartę gwarancyjną, instrukcję obsługi oraz oryginalne opakowania,
- nie usuwać oraz nie zmieniać plomb i etykiet gwarancyjnych pod rygorem utraty gwarancji.
- Gwarancją nie są objęte:
- uszkodzenia mechaniczne, chemiczne, termiczne oraz wywołane nimi skutki,
- uszkodzenia powstałe na skutek napraw, przeróbek dokonywanych przez Zamawiającego lub podmioty trzecie, niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem i instrukcją użytkowania sprzętu, dokonywania przełączeń kabli pod napięciem,
- uszkodzenia wynikłe z przyczyn losowych (zalanie, pożar, powódź itp.),
- materiały eksploatacyjne (a także ich wymiana), kable podłączeniowe,
- konserwacja przewidziana w instrukcji obsługi sprzętu, zabrudzenia,
- Instalacja i konfiguracja oprogramowania.
- W przypadku bezpodstawnej (bezzasadnej) reklamacji IntraGraph zastrzega sobie prawo do obciążenia Zamawiającego kosztami diagnozy oraz ewentualnego transportu sprzętu do Zamawiającego.
- Jeżeli Zamawiający uniemożliwi dokonania naprawy (np. nie podając hasła), uważa się że zrezygnował z uprawnień wynikających z gwarancji.
- Pozycje oznaczone symbolem ND nie podlegają gwarancji IntraGraph. Te pozycje mogą być serwisowane wyłącznie we wskazanej sieci producenta zgodnie z osobno dostarczoną kartą gwarancyjną. Okres gwarancji podany jest w takim wypadku wyłącznie w celach informacyjnych. Dotyczy to na przykład gwarancji Dor to Dor.
- W pozostałym zakresie warunki gwarancji normuje Kodeks Cywilny.
Koszty
- Wstępna diagnoza i wycena (szacowany koszt) usługi wyceniana jest w momencie przyjęcia sprzętu do naprawy. Koszt diagnozy wynosi od 20zł brutto.
- Przyjmując sprzęt do naprawy IntraGraph przeprowadza szczegółową diagnostykę i na jej podstawie wycenia ostatecznie koszt naprawy i informuje o nim Zamawiającego telefonicznie lub mailowo.
- W przypadku, gdy rzeczywisty koszt naprawy przekroczy koszt szacowany, IntraGraph kontaktuje się z Zamawiającym mailowo lub telefonicznie, a Zamawiający może akceptować nowy koszt naprawy, lub rezygnuje z jej wykonania nie ponosząc dodatkowych kosztów, a opłacając jedynie koszty poniesione do tej pory przez IntraGraph.
- Jeśli koszt ostateczny jest zgodny z kosztem szacowanym, a Zamawiający mimo to zrezygnuje z usługi, zostaje wtedy obciążony kosztami diagnostyki szczegółowej wynoszącej 250zł brutto i dodatkowo ponosi koszty na przykład wymienionych podzespołów.
- Zgodnie z Art. 644 K.C. po zaakceptowaniu ostatecznych kosztów usługi, w przypadku rezygnacji z wykonania usługi, Zamawiający zostanie obciążony kosztami wykonanych już czynności i/lub zużytych materiałów.
- Zgodnie z Art. 552 K.C. wyznacza się maksymalny okres 3 tygodni (od dnia wykonania naprawy lub odstąpienia od naprawy) na odbiór sprzętu z serwisu. W przypadku przekroczenia tego terminu IntraGraph jest uprawniony do naliczania opłaty za przechowanie sprzętu w wysokości 10 zł za każdy dzień zwłoki. Po upływie 6 dni opłata ta wzrasta do 20zł za każdy dzień przechowywania sprzętu.
- IntraGraph zastrzega sobie prawo do odmowy naprawy i obciążenia klienta kosztami diagnostyki w przypadku gdy:
- jeżeli okaże się, że przedmiot naprawy ma uszkodzenia inne niż podał Zamawiający, a naprawa tych uszkodzeń jest niemożliwa albo Zamawiający nie zaakceptuje jej wyceny,
- jeżeli okaże się, że przedmiot naprawy ma uszkodzenia spowodowane niepoprawną ingerencją serwisową innego serwisu, a naprawa tych uszkodzeń jest niemożliwa albo Zamawiający nie zaakceptuje jej wyceny.
- IntraGraph zastrzega sobie prawo do odmowy naprawy, bez obciążania Zamawiającego kosztami, bez podania przyczyny.